jonnaiaustralien.blogg.se

Delfiner

Kategori: Australien

Igår var vi ute på promenad längs vattnet här i Cronulla och vad ser vi då om inte mängder av delfiner! Det är bara andra gången sen vi flyttade hit för 2½ år sedan som jag ser delfiner här men tror att jag skulle kunna se dom oftare än så om jag var lite mer uppmärksam... :)

Fick sno en bild från google, då det inte syntes så väl på fotona vi tog med mobilen. Tänk vad häftigt att vara ute och surfa och man har 15 delfiner bredvid sig.

Gold Coast dag 3 fortsättning

Kategori: Australien

Efter frukosten sa vi hejdå till Surfers och tog bilen till en nationalpark en timme bort där vi strosade runt i regnskog bland vattenfall och fin natur. Så fint och avslappnande, en aktivitet precis i min smak!
Inne i en grotta med ett vattenfall som föll ner så fint där inne!
Försökte oss på några selfies men det gick inget vidare... :)
Sista stoppet innan vi begav oss till flygplatsen. Här var vi på gränsen mellan New South Wales och Queensland, satt på en bänk och åt glass och sa hejdå till Gold Coasts siluett där borta på andra sidan. Helt underbar weekend och vi kommer komma tillbaka igen, det är ett som är säkert :)

Gold Coast dag 3

Kategori: Australien

Tredje och sista dagen började helt underbart. Direkt efter att vi vaknat och packat gick vi ner till stranden i Surfers Paradise och tog ett morgondopp i havet (som var förvånansvärt varmt jämfört med vad det är i Sydney den här tiden på året). Sen låg vi och solade oss torra innan vi gick upp till vårt stammishak för en god frukost. Vad jag älskar Surfers Paradise...! Utsikten, byggnaderna, atmosfären, blandningen av skyskrapor och strand precis bredvid varandra.
Här ser jag typ photoshoppad in i bilden... Men jag lovar, jag var där

Gold Coast dag 2

Kategori: Australien

Dag 2 åkte vi till Dreamworld som är en nöjespark. Blev inte många bilder tagna där mer än på Nick i fängelse...hihi. Förutom karuseller och åkattraktioner fanns det en liten djurpark också med bland annat dingos, tigrar, kängurus och krokodiler.

Gold Coast Q1

Första dagen var vi även uppe i Q1 tornet, som är högre än Eiffeltornet. Det är både hotell och lägenheter där, och högt upp på 77e våningen har dom ett observation deck och restaurang där man kan kolla på utsikten. Älskar utsikten därifrån!
Först var vi där dagtid men kom tillbaka igen senare på kvällen för att se solnedgången och dricka ett glas bubbel :)

Gold Coast dag 1

Kategori: Australien

Nu är det ju 2 veckor sen vi var på minisemester i Gold Coast och nu har jag till slut fört över bilderna från telefonen till datorn. Första dagen körde vi runt i hela Gold Coast till olika områden och kollade in stränder, hus, parker osv (vi hade hyrbil hela helgen) så att jag fick se lite mer än bara Surfers Paradise som förra gången. Hotellet blev dock i Surfers även denna gång!

Såg en känguru helt plötsligt när vi körde förbi med bilen, precis bredvid ett bostadsområde. Första gången jag såg en som inte var på en djurpark! Tänk att bo i ett område där man kan vakna upp och ha en känguru på tomten :)