jonnaiaustralien.blogg.se

Gott och blandat

Kategori: Australien

Här kommer lite blandade bilder från de senaste veckorna:

Det här var en ledig fredag då jag tog bilen (tänk att jag kan göra det!) till Nationalparken 20 minuter bort. Tog med mig cykeln och gav mig ut på en svettig cykeltur längs Lady Carrington Drive i den härliga och uppfriskande naturen.

Safety first =)

När jag kommit tillbaka till parkeringen och fått in cykeln i bagaget igen så satte jag mig vid den här platsen vid vattnet med min medhavda fika och tog det lugnt en stund.

Här är ifrån några veckor sedan när jag och Nick gjorde en dagsutflykt till The Entrance igen (dit vi åkte över min födelsedag). Cyklarna var med och vi tog en tur längs vattnet. På hemvägen stannade vi i Terrigal (där vi också var över födelsedagshelgen) och åt pizzamiddag på en restaurang vid stranden.

Och kolla här! Vår fina bokhylla som vi visserligen haft ett par månader nu men oj vad glad jag är över den. Hade längtat såå länge efter en bokhylla och nu äntligen, äntligen har vi en.

För två helger sedan var vi på ett nytt ställe i Nationalparken för en liten vandring. Målet var Figure 8 Pools som ser jättehäftigt ut om ni googlar, det är naturligt skapade "pooler" i sten som är formade som åttor, men i verkligeheten var de täckta av vatten trots att det var lågt tidvatten och inte något som var så speciellt att se. Men promenaden dit var härlig. =)

Och nu är det mindre än en vecka kvar tills vi flyger hem till Sverige på semester! Längtar!!!!