jonnaiaustralien.blogg.se

Featherdale Wildlife Park

Kategori: Australien

Den sista 1 ½ veckan efter att vi kom hem från Gold Coast hann vi bland annat med att åka till en wildlife park, äta bruncher, grilla vid vattnet, åka till Manly, gå på bio, sola på stranden och ta båten över till Bundeena.
 
Här är några foton från Featherdale Wildlife Park.
 
 
Och här nedan är två kort från Bundeena, dit man kan ta en båt från Cronulla som tar ungefär 30 minuter. I Bundeena fick jag och mamma snabbt ångra att vi försökte oss på en promenad i buschen. En orm stötte vi på mitt på stigen där vi gick, vi skrek en hel del båda två kan jag säga! Sen efter det gick vi och la oss på stranden istället och doppade oss i havet. Men som om det inte räckte med att ha sett en orm så såg jag även en 20cm stor vit krabba på havsbotten och sprang snabbt upp ur vattnet igen. Kände mig inte riktigt trygg nånstans!
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Härliga bilder o att även Nick fick vara med på en.
    Gun-Britt

    2015-12-01 | 19:44:03
  • mor säger:

    Det var en hel del vi hann med att göra, men ändå i lugnt tempo.

    2015-12-02 | 23:46:05

Kommentera inlägget här: