jonnaiaustralien.blogg.se

Rugby Union

Kategori: Australien

För två helger sedan var jag och Nick och kollade på en rugbymatch (det var min 30-års present till honom). Matchen vi såg var den första av tre i Bledisloe Cup mellan Australien (Wallabies) och Nya Zealand (All Blacks). Rugby Union är enligt Nick den bästa slags rugby för självklart är det superstor skillnad mellan League och Union... Hur som helst så är All Blacks topprankade i världen när det kommer till rugby så jag hade höga förväntningar. Det var också roligt att se den ritual som All Blacks alltid gör innan en match börjar, den så kallade "haka" vilket är en uråldrig maori krigsdans (maori=ursprungsbefolkningen). Och såklart så vann All Blacks överlägset och det var en riktig rolig kväll! Ska definitivt se till att gå igen när tillfälle ges, och kanske köpa biljetter lite närmre planen då =)
 
 
Och här nedan är ett kort när jag sitter på en trapp nere vid stranden och äter frukost en solig helgmorgon! Ibland blir man rätt trött på pendlandet in till stan varje dag för att jobba, men såna här dagar när man är ledig och kan strosa ner till vattnet på bara några minuter blir jag verkligen så påmind om varför vi väljer att bo utanför stan. Uppskattar och älskar detta så mycket =)
 

Kommentarer

  • mor säger:

    Häftigt att få se en rugbymatch, kul att de vann också.
    Snart får du sällskap av systrar på frukosttrappan.

    2016-09-03 | 12:06:34
  • Malin säger:

    Så himla bra present! Livematcher är faktiskt riktigt roligt att se. Åh, så jag längtar efter att få äta frukost på trappan vid vattnet i solen tillsammans med dig :)

    2016-09-05 | 00:30:28

Kommentera inlägget här: