jonnaiaustralien.blogg.se

Bondi och Coastal Walk

Kategori: Australien

Hej! Dags för en uppdatering. Har varit mycket senaste veckan rent mentalt, allt går upp och ner här och beslut ändras hit och dit med världens fart vilket är väldigt påfrestande. Det är jobb jag mer eller mindre fått men ändå inte fått börja på än, det är jobbintervjuer jag gått på men inte fått jobbet, det är jobberbjudande på bara 12 h i veckan som ligger 1½ timmes pendling härifrån, och hela tiden undrar man när det ska släppa och om jag ska få ett jobb här som jag faktiskt kan leva på. Så i torsdags bestämde jag mig för att strunta i detta och åka och farma, ordnade ett farmjobb till på tisdag och började försöka få rummet uthyrt trots att det är två veckors uppsägningstid.
 
Tror då sjutton att dom ska ringa igår om en trial idag som är en tjänst på 30-40 h om jag får jobbet. UPP OCH NER, NER OCH UPP!!! Så trots att farmjobbet var fixat så bestämde jag mig för att gå på trial idag, eftersom farmjobb är typ sista utvägen så jag inte blir för pank här. Provjobbet var på ett ställe vid Darling Quarter som heter Taste Baguette & Grill och jag provjobbade från 8-13 idag. Och det gick bra faktiskt, och det var kul, och kändes som ett jobb jag skulle trivas bra på! Imorgon ska jag dit igen mellan 10-13 för att då kommer det vara tokmycket hektiskare än idag så att jag får testa på om jag klarar det tempot också, så får vi se sen om jag får jobbet... Håll alla tummar ni har!!! Och om jag får det så kommer jag ändå tvingas flytta ur rummet och leta efter nytt boende, så ja som ni förstår så är det mycket som snurrar i huvudet här just nu.
 
Hur som helst så var det sol och värme igår och då gjordes det ett besök på Bondi Beach. Därifrån gick jag och Hanna sedan Coastal Walk där man går längs kusten och passerar ett flertal olika stränder och fin natur innan man tillslut kommer fram till Coogee Beach. Himla fin promenadsträcka! Den rekommenderar jag verkligen min kära mor att gå när hon kommer hit=)
 
 
Bondi.
 
 
Coastal Walk.
 
 
 
Vid Bronte Beach.
 
 
Vet inte hur väl det syns men det är en stor gravplats här längs vägen. Vi fattade inte alls vad det var på håll först för det är inte bara små fyrkantiga gravstenar utan stora höga monument typ på gravarna som på håll såg ut som stora schackpjäser.
 
 
Framme i Coogee efter ca 1,5 timmar där vi tog bussen hem igen.

Kommentarer

  • mor säger:

    Åh jösses vad du verkar ha de körigt, håller tummarna för att det ska gå bra med jobbet:) Jäklar vad jag längtar till Australien, har nu satt de preliminära ramarna för hur tiden där ska disponeras, om vi skypar någon dag så berättar jag mer. PUSS

    2013-02-09 | 16:45:43
  • Pappa säger:

    Tarelugnt Jonna. Säljer mc'n o skickar pengarna. Skämt åsido. Men som sagt. Tare lugnt och vi håller tummarna för jobb o nytt rum.

    2013-02-09 | 18:07:20
  • Pappa säger:

    Grattis till jobbet och hoppas det fixar sig med by bostad. ❤

    2013-02-10 | 12:46:31
  • Marie säger:

    Grattis till jobbet o lycka till
    Vackra bilder!

    2013-02-11 | 10:32:44

Kommentera inlägget här: