jonnaiaustralien.blogg.se

JOBB OCH NY FLATSHARE

Kategori: Australien

Ääääntligen har livet sansat sig nu efter några dagar med hets x1000!
1. JAG FICK JOBBET!! Det är alltså en baguette-restaurang/bageri/café och jag står i take away-delen och tar emot beställningar, tar betalt, skriver en mängd olika bokstavskombinationer, siffror och tecken på kaffelock och skriker ut vilket kaffe som är klart så högt jag bara kan mellan varven så fort en ny kaffe är färdiggjord. Kön ringlar sig ofta lång, allt ska gå superfort och ingen bokstav eller siffra eller tecken får vara fel eller stå i fel ordning på kaffelocket för då kommer kaffet inte bli som det var efterfrågat. T.ex. så betyder DSC2= att det är en decaf skim cappucino med två equal sugar och !XM½ att det är en extra hot double machiato med en halv vanlig socker. Men jag trivs jättebra hittills, tiden går snabbt och medarbetarna är trevliga och glada. Gratis mat och kaffe får jag hela dagarna när jag jobbar också, bra bonus som sparar in pengar här i Sydney där maten är tokdyr.
 
2. Jag har flyttat in i en ny lägenhet! Jag fick veta i söndags att några nya skulle flytta in i vårt rum redan på måndag förmiddag, så eftersom jag började klockan 7 på morgonen var jag tvungen att flytta ut redan samma dag på söndagkvällen. Jag fick leta nytt rum, packa ihop min ryggsäck igen och städa rummet under dagen men då jag inte hittade något nytt boende att flytta in i på kvällen så hade jag den fantastiska turen att få sova på Moa och hennes flatmates soffa. TACK!!! Så igår kväll var jag och tittade på en ny flat som jag fastnade för direkt och flyttade in i en timme senare. Trivs så bra här redan! Fin och fräsch lägenhet 5 minuter från jobbet, stor balkong, aircondition stort plus!, delar rum med tre tjejer en tysk, en italienare och en korean. I ett annat rum bor en nyzeeländsk kille. Alla är supertrevliga och härliga, hade inte kunnat hamna på ett bättre ställe och med bättre flatmates känns det som just nu! Och här finns ett vardagsrum med soffa och tv och allt också, något jag verkligen saknade i förra flaten. Wii finns också och jag har precis blivit slagen i typ 12 av 13 omgångar...
 
Just nu är livet bra här med andra ord!
 
 
 I Darling Quarter där nya jobbet ligger!

Kommentarer

  • Pappa säger:

    Känns som du har flyt nu. Härligt. Vad är lönen då eftersom mat o kaffe ingår. Och du är väl inte pank redan. Hoppas jobb o lägenhet finns kvar ett tag nu då. Hadetsåbra. Marie hälsar. 👍

    Svar: Lönen är bara $14 i timmen så jag tjänar mindre än hemma... Men pank är jag inte! Men jag har ju tänkt resa både på kusten och till Thailand så jag behöver vara sparsam. Vi kan skypa i helgen sen. Ha det så bra och hälsa tillbaka till Marie :)
    Jonna

    2013-02-12 | 19:28:54
  • Pappa säger:

    Får du ledigt för att åka till Thailand eller måste du säga upp dej? När åker du till Thailand? Hade bra. Vi ses till helgen via skype. Hör av dej om tid. 😊

    Svar: Vet inte ännu, har inte sagt till dom att jag ska åka, åker den 12 mars och hoppas att jag får fortsätta jobba när jag kommer tillbaka! Är lite orolig för vad de kommer säga om att jag åker dock... Söndag kl 12 är en bra tid!
    Jonna

    2013-02-13 | 22:33:10
  • Pappa säger:

    Söndag kl 12:00 är väl en bra tid! Eller?

    2013-02-13 | 22:34:42

Kommentera inlägget här: