jonnaiaustralien.blogg.se

Manly och National Park

Kategori: Australien

Har haft en fantastisk dag! Då idag är den enda dagen på ett par dagar nu som vädret skulle vara fint och jag var ledig så ville jag utnyttja det ordentligt. Därför bestämde jag mig för att ta färjan till Manly vilket tar ca 30 minuter. Där gick jag längs strandpromenaden vid Manly Beach och gick sedan bort till den mycket mindre Shelly Beach som helt klart springer in på nr 1 över mina favoritstränder hittills i Sydney! Där slog jag mig ner en stund med fika och bokläsning innan jag gick längs Manly Scenery Walk och då av en slump hamnade i Sydney Harbour National Park som jag velat besöka i flera veckor. Och det var så fantastiskt och fint och jag hade kunnat stanna där i hur många timmar som helst. Små, slingriga stigar, buskar och träd överallt, klippor och stenar att klättra upp för - sååå fantastiskt! Ni som känner mig vet ju hur mycket jag älskar att strosa runt i naturen och det har varit alldeles för lite av det sedan jag kom till Sydney. Det här var nog min topp 1 bästa dag hittills i Sydney. Kände mig så lycklig att jag inte kunde låta bli att småspringa och skutta runt där på stigarna! Ska definitivt försöka hinna med att ta tåget till Royal National Park någon dag och göra ett besök där också. Förstår egentligen inte alls varför jag har bosatt mig mitt i inner Sydney när det är vid naturen jag trivs som bäst. Hur som haver, här kommer en bildbomb!
 
Utsikt från färjan.
 
Manly.
 
Manly Beach.
 
Promenad till Shelly Beach.
 
Där jag stötte på denna stora ödla!
 
Shelly Beach.
 
Utsikt över både Shelly Beach och bort till Manly Beach.
 
 
 
Manly Scenery Walk.
 
Det här var den lilla ingången i en stenmur som ledde till Nationalparken!
 
 
 
 
 
Mycket nöjd med denna dag!

Kommentarer

  • mor säger:

    Vilken underbar dag du verkar haft!!!

    Svar: Det var det!!
    Jonna

    2013-02-27 | 22:13:18
  • Liza Ellisson säger:

    Vaaa, det ser ju riktigt nice ut! Vi kan väl dra dit någon dag när vi är lediga, och om vädret tillåter det :P

    Svar: Det var sjukt nice! Ja för det är helt klart värt att åka dit igen :)
    Jonna

    2013-02-28 | 05:35:36
    Bloggadress: http://miissapriil.blogg.se
  • Malin säger:

    Det här inlägget gjorde mig glad i själen att läsa:)

    Svar: Puss:)
    Jonna

    2013-02-28 | 22:07:48
  • Pappa säger:

    Håller med Malin. Blir så himla glad över allt som du får uppleva. Fortsätt att uppdatera oss, så känns det lättare när vi vet att du är så långt borta från oss. Saknar dej min unge. Puss

    Svar: Roligt att ni kan glädjas åt mig på avstånd :) Uppdateringarna fortsätter! Kram på dig pappa
    Jonna

    2013-03-01 | 18:37:06

Kommentera inlägget här: