jonnaiaustralien.blogg.se

Sydney Aquarium

Kategori: Australien

I fredags hade jag en riktig mysdag för mig själv. Efter att jag delat ut lite CV'n och regnet börjat ösa (ÖSA) ner så spenderade jag sju timmar på Starbucks och läste, fikade och tittade ut över ett regnigt Darling Harbour. Såna dagar gillar jag, massor massor.
 
Igår var jag med Hanna och Liza på Sydney Aquarium. Det är så mycket häftiga djur som finns där och så himla kul att kolla på. Sötast var pingvinerna, coolast var sjökorna och fulast (på ett bra sätt, typ) var rockorna underifrån. Efteråt invigde jag gymmet på bottenplan här hemma där jag avverkade 6 km på löpbandet och på kvällen begav vi oss hem till Moa där vi spenderade en väldans trevlig kväll!
 
 
Pingviner, alltid lika söta.
 
 
Sjöko. Sjukt cool (och fet).
 
 
 
I hajtunneln.
 
 
Hihi...

Kommentarer

  • Malin säger:

    Alltså, jag ÄLSKAR den sista bilden! Ett litet ansikte på undersidan av kroppen, dom ser ut att ha så himla mycket personlighet. (Denna påminner dock lite om Ku Klux Klan).

    Svar: Ja, en fantastisk varelse! Trots rasistiska inslag...
    Jonna

    2013-02-03 | 13:37:37
  • Marie säger:

    Håller med dig Malin, rolig bild...konstig varelse!
    Låter skönt att du kan njuta av din tillvaro, Jonna!
    Heja dig, fortsätt så :-)

    Svar: Jag försöker så gott jag kan! :)
    Jonna

    2013-02-04 | 09:11:40
  • Pappa säger:

    Härliga bilder. Fortsätt njuta. Sista bilden ser ut som svampbobs kompis. (Ansiktet alltså). Pusspåre.

    Svar: Hihi. Jag ska provjobba på ett café/bageri/brödbutik på torsdag förresten. Håll tummarna.
    Jonna

    2013-02-04 | 22:57:06
  • Pappa säger:

    Vi håller tmmarna!.....

    2013-02-05 | 18:20:07
  • Hanna säger:

    Häääääääj Jonna!!!
    Det ser ut som du har en helt fantastisk resa!! Värme o sol, även om det är med lite inslag av regn!
    Jättekul att läsa vad du gör och se alla bilder :D
    Antar att du inte saknar ditt gamla arbete, men du ska veta att vi saknar dig som bara den!!!!

    Kram Hanna =)

    Svar: Heeeeeej!! Roligt att du kikar in och läser! Hur är det med dom bästa Village-tjejerna?? :D Tro mig Hanna, jag saknar faktiskt mitt gamla jobb!! Fint att höra att jag är saknad av er också... :) För samtidigt som det är en härlig och spännande upplevelse att vara här så inser man snabbt att man har det fantastiskt bra hemma också faktiskt :) Hälsa AnnSofie från mig, kramar till er!
    Jonna

    2013-02-07 | 20:59:07

Kommentera inlägget här: