jonnaiaustralien.blogg.se

Jobbsökande

Kategori:

Äntligen har vi fått internet igen efter en del krångel! Imorgon ska jag försöka lägga upp lite bilder på lägenheten och jag ska generellt försöka få in en bättre vana att ta med kameran och fota mer. Men ni vet ju sen innan att jag inte är någon höjdarfotograf så det kanske blir mer text än bilder här...
 
I måndags var jag och Hanna ute och åt middag med Dave, en australienare som Malin lärde känna här förra året. Han tog med oss till ett tex-mex ställe i Surry Hills där han bjöd på öl, Sydney-tips och diverse anekdoter. Sedan skulle han visa oss Sydneys godaste glass, och trots att klockan var nästan 10 på kvällen så var kön lång utanför. Med höga förväntningar köpte jag en kula Peanut butter and cheesecake, och med handen på hjärtat, så var det i nära klass med Ben & Jerry's. Det ni!
 
Imorse mötte jag upp två svenska tjejer för en kaffe på Starbucks och lite shopping på stan (och jag lyckades låta bli att handla trots megarean). Jättetrevliga tjejer och kul att umgås lite med andra här! Idag hade jag även min första jobbintervju vilket var på en frozen yoghurt bar som heter CherryPick. Det började katastrofalt med att jag sprang i 40 min för att hitta rätt, frågade 7 pers om vägen men ingen visste, min GPS ljög och jag blev 30 min sen. Men tydligen hade jag missuppfattat tiden för han som skulle intervjua mig var inte där... Hur som helst, en frozen yoghurt och ytterligare en halvtimme senare så blev jag intervjuad. Och det gick jättebra och han tyckte att jag passade perfekt för jobbet, men nackdelen var att de inte behövde mig förrän om 2 veckor. Och då blir det till att börja med bara några timmar i veckan för att lära upp mig, och sedan kommer timmarna kunna utökas. Så stort plus att han erbjöd mig jobb och ska ringa om 1-2 veckor men jag behöver ju ett jobb NUU.
 
Ska förmodligen provjobba på en glassbar nästa vecka också, jag var inne och pratade med managern idag och han skulle ringa om några dagar och boka in en trial sa han. Så visst går det lite framåt med jobb och jag vet att det kan ta några veckor men är ju ivrig att börja jobba så snabbt som möjligt, så imorgon har jag bokat in mig på en RSA kurs. Det är ett certifikat man får som gör att man får servera alkohol vilket alla restauranger och barer kräver att man har så det är en kurs man bör göra så snabbt som möjligt här har jag fått höra.
 
 
I Sydney badar man verkligen i fontänerna. Till och med vuxna låg och flöt omkring...
 
 
Flip-flop bild till Pyrus!

Kommentarer

  • Pappa säger:

    Härligt att det går så bra för dej. Men tare lite lungt med jobb hördu. Kanske bättre att vänta ett par veckor och hamna rätt. Du ska väl ändå känna av lite semester? Hade bra. Marie hälsar. Älskar dej.

    Svar: Fast jag har ingen semesterkänsla riktigt, är för stressad över att skaffa jobb snabbt så inte pengarna hinner sjunka för lågt på kontot... Hälsa tillbaka och kul att du kommenterar flitigt! :) Älskar dig också.
    Jonna

    2013-01-23 | 12:08:33

Kommentera inlägget här: