jonnaiaustralien.blogg.se

Lägenhet

Kategori: Australien

Idag svettas vi bort här i 37 graders värme. Efter 5 timmars promenerande hit och dit, två lägenhetsvisningar (personen som skulle visa den tredje dök aldrig upp), smutsiga fötter, x antal kilometer och x gånger 10 000 antal svettdroppar är vi tillbaka på hostelet där vi har en fantastisk, fantastisk AC. Det faktum att jag under de senaste 6 timmarna har druckit 2 liter vätska och inte kissat en enda gång säger ganska mycket om hur mycket jag har svettats ut idag...

MEN, vi har blivit med lägenhet idag! Det är en fräsch lägenhet med två sovrum och två badrum, stor balkong och tvättmaskin. Plus tillgång till gym och pool. Den ligger i Pyrmont vilket Mollepolle informerad mig om att hon tyckte är en ganska tråkig stadsdel och det stämmer bra överens men den uppfattningen jag också fick. Men det är 5 minuters promenad till hamnen och Darling Harbour vilket gör att läget känns bra ändå. Så jag och Hanna kommer dela ett sovrum och ha eget badrum, sen kommer det bo två till i det andra sovrummet plus att en studerande japan bor i vardagsrummet... Ett stort plus är att det bara är 2 veckors minimum stay så vi kan bli hur lång- eller kortvariga vi vill. Så på måndag flyttar vi dit!

Här är några kort på rummet vi bor i just nu på hostelet:
 
 


 

 

Kommentarer

  • Paooa säger:

    Ser bra ut. Puss.

    2013-01-18 | 19:04:03
  • Malin säger:

    Inte ens jag, som i övrigt är superduperavundsjuk på värmen, är avundsjuk på att springa runt i stan och ha saker att göra i den värmen. Men grymt att ni fixat lägenhet så snabbt! Pyrmont har ju faktiskt bra läge:)

    Svar: Och på nyheterna fick vi höra på kvällen att det hade varit 45 grader till och med och inte "bara" 37. Men idag har vi 22 grader så det är lite skönare!
    Jonna

    2013-01-19 | 02:07:56

Kommentera inlägget här: