jonnaiaustralien.blogg.se

Moonlight Cinema

Kategori:

Igår efter stranden blev det en utebio i Centennial Park på kvällen. (Tack mamma, detta blev det första nöjet jag unnade mig för födelsedagspengarna, återstår att se vad jag gör för roligt med det återstående!). Kakor, ett glas vin och Disney's nya film Wreck-It Ralph. Som faktiskt var riktigt mysig! Kanske mest för att den till stor del utspelade sig i godislandet Sugar Rush som gav mig Kalle och Chokladfabriken-vibbar...
 
PS. Idag har jag fått köpa nya solglasögon eftersom en stor våg sköljde över mig på stranden igår och TOG dom med sig. Fräckt må jag säga.
 
PS.2. Jag har lärt mig den hårda vägen nu att aldrig hoppa över solskyddet mer. Igår var jag lite arg för att jag efter en vecka här inte fått minsta lilla färg ännu (färgen under armbandsklockan som jag haft dygnet runt fick agera bevis) så igår på stranden väntade jag en timme innan jag tog på mig solskydd. VILKEN MISS! Röd hud och sveda blev resultatet och denna miss gör jag inte om igen...
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Inte slarva med solskydd, någonsin igen!! Solen är superstark och farlig i Australien! Dumstruten på för din del! Låt det ta sin tid, du kommer att få färg. Det där med glasögonen har jag också typ råkat ut för, men den lilla skillnaden att jag hade senilkedja på, så jag fick faktiskt behålla dem trots vågornas försök till stöld. Tips, tips. Det är härligt att se och höra att du verkar ha det så bra, och verkligen njuter och hittar på roliga saker :)

    Svar: Jag lärde mig min läxa... Aldrig mer utan solskydd, pinkyswear! Kommer ihåg att jag sett bilder på dina senilglasögon, hihi. Det var kul att prata med dig häromdagen, vi hörs snart igen :)
    Jonna

    2013-01-26 | 16:57:48

Kommentera inlägget här: