jonnaiaustralien.blogg.se

Lycka

Kategori: Australien

Världens bästa dag. Är på världens bästa humör.
1. Startade dagen med en kaffe på stranden med Carli. Hur fantastiskt är det inte att kunna göra det?
2. Strosade runt och delade ut lite CV'n.
3. Fick ett samtal. BLEV ERBJUDEN ETT NYTT JOBB!!! Har känt ett tag nu att jag ville byta jobb, så i fredags var jag på en trial på en frozen yoghurt bar som heter Moochi. Och jag fick det!!! Är så glad, så glad, så himla glad... Det är bättre arbetstider och bättre läge (ligger i Bondi Junction vilket är cirkus 45 minuters gång eller 15 minuter med buss härifrån, vilket är perfekt för äntligen kommer jag komma tillbaka till min gamla rutin med promenad till och från jobbet som jag alltid gjorde hemma, underbart!). Behöver inte gå upp 5.30 varje morgon längre = glad Jonna. Och framförallt: förändring. För ett par veckor sedan insåg jag att jag inte var lika lycklig längre, och jag är så glad att jag inte var lat och bekväm och bara lät det vara. På bara 2 ½ vecka har jag nu bytt ut citylivet mot ett nytt härligt boende vid stranden, OCH lyckats byta till ett nytt jobb som jag börjar på torsdag och är superexalterad över. Förändring är bra!
4. Tog en promenad i solen bort till Bronte Beach och tillbaka.
5. Mötte upp Jess som tagit sig till Bondi för lite kvalitetstid. Gick till San Churro Chocolateria och drack varm choklad och åt churros. Mmmmmmm.
6. Tog en promenad med Jess till Bondi Junction och tillbaka.
7. Träffade Oliver för middag och catch-up på min nya favoritrestaurang Miss Chu. Så sjukt god vietnamesisk mat. Avslutade med ett glas vin och sällskap av Nick. Otroligt att lyckas få in umgänge med typ alla mina favoritpersoner här i Sydney på en och samma dag...
 
Okej, så ni fattar nu vilken bra dag det varit? Life is goooooooooood!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • mor säger:

    Hur lyckades du få till en så perfekt dag, härligt Jonna!

    2013-08-01 | 10:39:33
  • Pontus Å säger:

    Härligt Jonna =)

    2013-08-09 | 18:24:19

Kommentera inlägget här: