jonnaiaustralien.blogg.se

Skridskoåkning

Kategori: Australien

"Winter is well and truly here and to get into the swing of things, we've brought a winter wonderland to The Square! Enjoy the magic with snow falling daily on Sydney CBD's only ice skating rink."
 
Snö, skridskor och is. Gårdagskvällen kändes som en vinterdag hemma i Sverige! I World Square Shopping Centre har de just nu en liten isrink där man kan åka skridskor. Jag; före detta konståkare och en gång proffs på att åka köttbulle, och Nick; första-gången-åkare och en Bambi på hal is.
 
 
 
 
Och som kontrast till ett vintrigt Sydney så har jag spenderat en del tid i Bondi denna vecka med att titta på nya lägenheter. Har verkligen känt att jag behöver en förändring just nu så från och med söndag bor jag hädanefter i North Bondi fem minuter från stranden...!
 
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Åh, vad fint med skridskobanan :) Lycka till med flytten nu också!

    2013-07-12 | 20:45:55
  • mor säger:

    haha, åka köttbulle kommer jag ihåg, det var tider det:)) Sitter talangen kvar?
    Sååååå härligt att bo vid Bondi, jag längtar tillbaka dit Jonna!!

    Svar: Haha visst var det! Men nej tyvärr satt inte talangen eller balansen kvar speciellt bra! Hihi. Ja det är härligt att ha kommit bort från city. Men du får ju njuta av ett varmt Budapest just nu i alla fall! Puss
    Jonna

    2013-07-12 | 22:14:36
  • Pyrus säger:

    Haha alltså klockan är halvtre på natten, jag har inte öppnat munnen sen jag sa något till bozmoz för två timmar sen.. Plötsligt dyker "proffs på köttbulle" upp och jag brister ut i högt skratt. Tack, nu kan jag lägga mej o sova glad <3
    Förövrigt, kan du föreställa dej hur tanken låtit, om du bodde kvar i sverige, att bo 5 minuter från stranden i australien ? Living the dream, woooooooho !!

    Svar: Detta var ett underbart inlägg hahaha LAV <3 Så fint att du kunde sova glad hihi,Ja det var inte vad jag hade kunnat föreställa mig för ett år sedan, att det var så verkligheten skulle se ut nu...! Ohhh Björn Gustafsson lol, living the dreeeeam :]
    Jonna

    2013-07-13 | 02:29:46

Kommentera inlägget här: