jonnaiaustralien.blogg.se

Blue Mountains

Kategori: Australien

Ska nu äntligen lägga upp bilder från dagen när jag, mamma och hennes vän Lotta var och besökte Blue Mountains. Det ligger ca 2 timmar med tåg från Sydney och är en ofantligt stor nationalpark, och det är så fantastiskt fint. Obeskrivligt härligt. Ingen som besöker Sydney borde missa att göra ett besök där (shame on you Malin!). Så fort vi började vandra omkring där nere i regnskogen infann sig återigen den där lyckliga känslan i mig som jag kände när jag var i nationalparken i Manly. Jag kände mig överenergisk och överglad och hade velat stanna där hur länge som helst och bara gå, gå, gå. Satsar på ett återbesök om några månader!
 
 
 
 
 
Utsikt över Three Sisters.
 
Djupt inne i regnskogen.
 
 
 
 
Långt där nere i regnskogen vandrade vi. Minnesvärt!
 

Kommentarer

  • Katlan säger:

    Åh, ubermys ! Fått se massa bilder av mor med, kan konstatera med hundra procents säkerhet att det är en plats jag kommer besöka innan jag dör.

    Svar: Rätt beslut Nellie! Go for it! Och ja jag håller med, jag kan också känna så även i svensk skog, och i ett helt annat land och annan natur så blir känslan ääännu starkare.
    Jonna

    2013-05-13 | 15:47:59
  • Katlan säger:

    Jag är förövrigt väldigt avundsjuk (som om det inte redan märkts...) för jag förstår totalt din lyckokänsla, jag kan känna så bara jag är i "vanlig" svensk skog, blir lite fjärilsaktig i magen av att föreställa mej att vara där på bilderna.

    2013-05-13 | 15:50:57
  • Pappa säger:

    Fina bilder Jonna. Viss avundssjuka infinner sig. 😊

    Svar: Det gör den rätt i, hihi. :)
    Jonna

    2013-05-13 | 17:31:35
  • mor säger:

    Det där var verkligen en minnesvärd dag:)) En helt oslagbar natur, lite energibrist i slutet av vår walkabout bara, men jag är sååååå glad att ha varit där!

    Svar: Ja den naturen upplever man inte varje dag..!
    Jonna

    2013-05-13 | 23:27:20
  • Malin säger:

    Åh, så himla underbart! Megashame on me. Men det kanske blir en ny chans i december:)

    Svar: KOMSI KOMSI I'LL BE WAITING!
    Jonna

    2013-05-19 | 15:51:47

Kommentera inlägget här: