jonnaiaustralien.blogg.se

Första maj

Kategori: Australien

HEJ DÄR HEMMA! Kan inte för allt i världen förstå att det är första maj idag (vilket för övrigt inte är något som firas här) och att jag därmed har varit här i 3 ½ månad redan. Tiden har verkligen flygit förbi. Jag tänker fortfarande att det är typ februari hemma... Men ja tiden försvinner ju lätt det när man njuter av livet. Och det gör jag minsann! Samtidigt så har självklart livet här också sina motgångar, vardagsproblem och diverse bekymmer. Sånt slipper man inte undan vart i världen man än befinner sig...
 
Så vad är nytt? Inte tokmycket. Vardagslivet flyter på mer eller mindre som tidigare. Min största bedrift denna vecka är att jag har varit ute och sprungit 3 gånger. Heja heja. Min sämsta bedrift är att jag tappade min väska i en stor tunna med olja på jobbet, vilket bland annat innebär att jag tvingades köpa en ny mobiltelefon. Och då denna nya telefon är inställd på engelska osv så kan ni förmodligen räkna med engelskspråkiga sms allt som oftast hädanefter eftersom det går sjukt osmidigt att skriva på svenska på den.
 
Några blandade bilder från de senaste veckorna:
 
Jag, Frances, Derrek och Julie gick och såg live auditions till X-Factor. Grymt!
 
Frances birthday-cake till Sarah när vi firade henne. Yummm!
 
Jag och två av mina sköna flatmates. Sarah från UK och Frances från New Zealand!

Kommentarer

  • Pappa säger:

    Tråkigt med väska o telefon. Kul att du bloggar lite igen. Skulle vilja läsa och se ngt nytt varje gång jag kollar bloggen, men förstår ju att du inte har tid med det. Förövrigt är allt sig likt här hemma med våren i antågande och runt 12-13 grader på dagarna. Igår åkte vi roxen runt för första ggn i år. Det var härligt. Ha en bra helg, så kanske vi kan höras på söndag? Puss

    Svar: Det låter väldigt härligt! Ni verkar hitta på mycket skoj i vardagen hemma. Ser mysigt ut på bilderna du och Marie postar på FB i alla fall! Söndag är väl generellt egentligen den enda dagen som fungerar, med tanke på att på mina vardagkvällar jobbar du. Denna söndag vågar jag dock inte lova något då jag är bjuden på en födelsedags-BBQ på kvällen, men det beror på när du går upp på morgonen! :)
    Jonna

    2013-05-02 | 08:50:46

Kommentera inlägget här: