jonnaiaustralien.blogg.se

Saltlakrits

Kategori: Australien

Oj vad glad jag blev igår. Vi var och veckohandlade mat på Aldi och vad får jag syn på om inte ett tillfälligt besök av saltlakrits i butiken! Vid ett tillfälle förut har de haft samma laktrits till försäljning och den är himmelskt god, har ju inte fått tag på saltlakrits sen Malin var här på besök i januari och gav mig en stor glasburk med salta fiskar. Min dag var gjord=) Köpte fyra askar varav tre är gömda någonstans högt upp och långt in i ett hörn där jag inte kan nå dom... Säkrast så!
 
 
 
Slänger in en bild på en lördag får ett par veckor sedan, när jag och Nick var ute på middag och bio. Det är på en nybyggd takterass uppe på taket av shoppinggallerian i Miranda (en kvart med bilen härifrån), med massa restauranger och mysig belysning överallt. Mamma hit ska jag ta med dig när du kommer, för här uppe finns även ett spansk chockladcafé där dom har churros!
 

Kommentarer

  • Pappa säger:

    Du köpte väl med dej när du var hemma senast?

    Svar: Äsch det var ju bara några hekton =)
    Jonna

    2015-07-20 | 12:10:20
  • Mor säger:

    Verkar som jag ska fylla resväskan med saltlakrits när jag kommer:)
    Ser fram emot ett besök på det spanska chokladcaféet!

    Svar: Ja tack!!!
    Jonna

    2015-07-21 | 18:29:35
  • Malin säger:

    Jag trodde först det var en liten tablettask och tyckte att det var väl lite att köpa fyra stycken om det är så svårt att få tag på, men sen såg jag att det var 300 grams askar! :p Gillar att du gömmer dom för dig själv högt upp så du inte kan nå :)

    2015-07-30 | 23:04:55
  • Nellie säger:

    DÄR kan vi prata konstig storlek!! Jag trodde liksom Malin att det var en liten tablettask, fattar inte hur den kan rymma 300g? (ps din basilika vill ha vatten!!)

    2015-08-06 | 14:41:24

Kommentera inlägget här: